|
nummer
92 -
maart/april/mei 2000
MSX Computer & Club Webmagazine
|
|
Atmosphere [en] The preface to the second edition of our Webmagazine.
Manuel Bilderbeek
Problemen met het programmeren van de FM-Pac in Moonblaster? De trukendoos van Wolf bevat enige tips. Het zal duidelijk worden dat componeren niet simpelweg noten neerzetten is.
Maarten van Strien
Realms of Adventure [en] Jochen Bilderbeek reviews the latest UMAX game.
Jochen Bilderbeek
ML-programmers on a Z80 don’t have the luxery of a built in multiplication instruction and will have to write one themselves. This article shows some of the few possibilities. And maybe even the fastest one.
David Heremans
Short news — mainly in Dutch, sorry about that! — small advertisements and the column of Parcellus can be found here. The LP keyboard interface [en] A review of the LP keyboard interface, used to connect a pc keyboard to your MSX.
Pierre Gielen
Metal Gear save file faking [en] In this article Bas Wijnen explains you how you can fool around with the Metal Gear savegame files. It’s not only useful to learn how to cheat, but the assembly programmer may learn something from this also.
Bas Wijnen
Een illustratie hoe het vroeger ging op de redactie...
Wammes Witkop
Er zijn veel verschillende soorten puzzelspellen voor de MSX, maar dit soort is echt nieuw voor onze computer.
Albert Beevendorp
Een verslag van Tilbeurs 2000, waarin Anne ook vertelt over zijn ervaringen met zijn gasten uit Japan.
Anne de Raad
23 steps to high resolution on MSX1 [en] Our exploration trip into the depths of high resolution on the MSX1-videomodes continues as a our guide Antti Silvast reveals a bit of his source code.
Antti Silvast
|
|